Start nieuw seizoen en promotie kamerhortensia
Geplaatst op 07 februari 2023
De focus binnen de campagne ligt op het prikkelen van consumenten om dit seizoen (weer) hortensia te gaan kopen. Zowel voor buiten als binnen. Voor de (vak)handel is verkoopondersteunend materiaal beschikbaar om zelf promotie te doen.
Arts en botanicus von Siebold vertrok in 1823 voor een langere periode naar Japan. In de loop van zijn verblijf hield hij zich niet alleen bezig met de geneeskunde, het oorspronkelijke doel van zijn expeditie, maar ook met de flora en fauna van Japan, het verzamelen van Japanse planten en het documenteren ervan. Ook de hortensia nam hij mee van zijn reis. Na zijn terugkomst begon de teelt in Nederland. Anno 2023 zijn er tientallen soorten in een grote verscheidenheid aan kleuren, vormen en formaten en is de plant niet meer weg te denken uit onze tuinen, maar ook onze huizen.
Kamerhortensia: geschikt voor lagere temperatuur
Hortensialiefhebbers hoeven tegenwoordig niet te wachten tot de zomer: kamerhortensia’s bloeien al aan het begin van het jaar. In januari werden de eerste kamerhortensia’s op beperkte schaal aangevoerd. Het seizoen loopt door tot begin juli. Van medio februari tot en met mei zal de aanvoer het grootste zijn. Dat vanwege de energiebesparing de verwarming dit seizoen lager staat in huizen en op verschillende verkooppunten, maakt voor de plant niet uit. Kamerhortensia’s bloeien ook uitbundig als de kamertemperatuur rond de 15 graden is.
Media boost met nieuwe fotografie
De komende weken is vanuit de collectieve promotiecampagne ‘Hydrangea World’ in verschillende Nederlandse, Duitse én Poolse consumentenmedia, zowel online als offline, te zien hoe de kamerhortensia voor een feestje zorgt in elk huis. Er zijn nieuwe inspirerende sfeerfoto’s ontwikkeld, passend bij de laatste woontrends. Deze beelden zijn ook gratis beschikbaar voor de (vak)handel, ter ondersteuning op de winkelvloer.
De collectieve promotiecampagne ‘Hydrangea World’ is een initiatief van alle hortensia aanvoerders van Royal FloraHolland en meerdere Europese hortensiaveredelaars en –vermeerderaars. De campagne wordt uitgevoerd door marketingbureau Concept Factory. In het seizoen wordt promotie gedaan voor zowel kamer- als tuinhortensia. Op de eigen kanalen van Hydrangea World (website en social media) wordt bovendien samengewerkt met de producenten van snijhortensia.
Bron: Royal FloraHolland
Meer nieuws