'Toenemende vraag naar totaaloplossingen op winkelvloer'
Geplaatst op 23 juni 2022
De verkoopafdeling ervaart twee veranderingen: het publiek en de vraag. Waar OK Plant bij de eerste edities van de Orchid Inspiration Days alleen inkopers van exportbedrijven ontving, brachten dit jaar ook veel verkopers én detaillisten (tuincentra en bloemisten) een bezoek aan het bedrijf. Vooral de laatste groep zoekt oplossingen voor een compleet aanbod op de winkelvloer passend bij de huidige trends.
Drie jaar geleden introduceerde OK Plant compleet ingerichte tuincentrumtafels en presentatiemeubels met onderscheidende producten van het lifestylemerk Kolibri; orchideeën, groene planten, woonaccessoires en sierpotten. Inmiddels staan 65 tuincentrumtafels en 750 presentatiemeubels bij hoogwaardige tuincentrum- en bloemistenketens in Europa. "Het Kolibri-assortiment sluit aan bij de laatste trends, inspireert de consument en ontzorgt de groene vakspecialist", vertelt Thijs van der Valk, verkoper bij OK Plant. "In samenwerking met de klant wordt per seizoen een mix & match-assortiment samengesteld, passend bij de winkel - groot of klein. Naast het Kolibri-assortiment waarderen klanten ook dat onze dienstverlening servicegericht is. Winkels kunnen worden voorzien van winkelvloercommunicatie (POS-materiaal), waardoor verkoop wordt gestimuleerd. Nadat de tuincentrumtafels en presentatiemeubels zijn ingericht, houden we nauw contact met de klant om het assortiment up-to-date te houden." Onderzoek wijst uit dat de omzet per vierkante meter toeneemt, terwijl derving afneemt.
Bron: Goedemorgen
Meer nieuws